Friday, June 13, 2008

:: lagu yang x paham maknenye ::

Tengah aku duduk2 ni teringat pada 3 lagu ni yang tiade tajuk tapi aku still ingat sampai hari ini...Lagu 1 ni kalau xsilap, abanglong aku yang ajar mase kecik2..berbunyi :-

"aci
kadewa
duku daka
wanena
cikole kole
cikena
cikedut
dangdut"

Lagu ke-2 pula aku kenal mase sekolah rendah, kawan aku bernama Kharmee Nadia @ nicknamenye Kemek telah mengajar aku lagu ni:-

"jang jongket
bok naek
nambol kacang
kro ka'e
tersepak cine gondol
melayut ontol2"

Lagu ke-3 pula telah diajar oleh rakan sekolah menengah yang bernama Intan Jaliah atau nicknamenyer Be'e. Aku telah mengajar kedua2 lagu di atas kepadanya dan die telah menambah lagi satu lagu pelik yang berbunyi:-

"dam dum
tarema
dapakana rajatuh
ring ring
auw plus
kichi"

Itulah ketiga2 lagu yang pelik & xdiketahui maksudnya sampai kini..walaupun aku mengenali lagu2 ini pada waktu yang berbeza2 tp aku masih ingat hingga kini..Aku xpasti tuan yang mengajar aku ketiga2 lagu di atas masih ingat @ x lirik2 lagu tu..Mungkin ada sesiapa yang mengetahui lirik lagu di atas selain aku...bolehlah kt share bersama asal usul mcmane lirik lagu seperti dia atas boleh wujud..~:)

3 comments:

metaforafirdausi said...

siut...........
ko org batak ker? penat aku gelak..huhuhu pasni ajar aku lak tau

jiejah said...

ko cari ler sape2 yang tau lagu nie...aku teringin nak tau..hehe

indieGO chic said...

kait..
aku masih hafal okay lagu pelik ko tuh. hahahaha
XD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TARIKH HARI INI

Myspace Calendars, Nature Calendars at WishAFriend.com
Daisypath - Personal pictureDaisypath width