Tuesday, January 5, 2010

Perutku Membesar

Sejak mengandung ni, x de cerita lain yang nak ditulis melainkan perkara2 yang berkaitan dgn mengandung...hehehe..pagi td masa nak bgn dr tido aku terasa berdenyut2 di perut..aku pegang perut n terasa lg..rasa sungguh teruja..baby aku dah brgerak ke?? :)..tp sekejap je..lps tu dah xde rasa lagi..Tp org kata time2 macam ni baby dah start bergerak..hehehe..x sabarnyer..

Perutku pun dah semakin membesar..dah xleh nak cover2 lagi..pasni terus membesar dan besar lagi...hehehe..kenalah aku standby beli baju ibu mengandung..malasnya la hai nak g membeli..Sekarang kandungan ku berusia 17 minggu 4 hari..ataupun senang kira 4 bulan seminggu...macamanelah agaknya aku nak menghadapi untuk bulan2 seterusnya..harap2 semuanya ok..

Minggu ke-17, rambut, kening, bulu mata bayi kita mulai tumbuh sementara garis kulit pada hujung jari juga mula terbentuk. Antara keajaiban Allah s.w.t pada saat ini ialah bayi kita telah mempunyai cap carinya yang tersendiri. Walaupun pada masa ini panjang bayi hanya kira-kira 16 cm sahaja iaitu seperti sebatang pen. Puan mungkin akan alami sembelit akibat sistem usus yang perlahan. Rahim kita pula akan semakin membesar dan menekan pundi kencing. Jadi amalkan pada minggu ini, meminum lebih banyak air masak dan memakan makanan berserat, jus buah-buahan serta sayur-sayuran hijau.

Ini info yang aku amik dr internet.. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TARIKH HARI INI

Myspace Calendars, Nature Calendars at WishAFriend.com
Daisypath - Personal pictureDaisypath width