Tuesday, February 8, 2011

Tips Kurangkan Berat Badan - Part 2

Diet lagi?? Ya aku mesti kembali turunkan berat badan yang semakin naik ini..Selepas Irsyad dah besar sikit ni, aku rasa senang hati sikit..nak makan sempat aje..dulu nak makan macam tak menyempat..di office pun aku akan bawa bekal untuk mengonyel..duduk depan PC kerjanya nak menyumbat aje mulut ni dengan makanan...biskutlah..coklatlah..rotilah..Nah!! berat badan naik semula..Seluar pun banyak yang dah ketat..seluar yang paling aku suka pun dah ketat..uwa!!!!!So, aku kenalah berdiet semula..

Sebelum ini, aku ada post satu tips cara-cara untuk mengurangkan berat badan..boleh ke aku apply semula tips2 yang aku tulis dulu...mungkin ada yang boleh dan ada yang tak boleh..sebab ada sedikit kekangan bila dah ada anak ni..contohnya kalau nak pergi ke gym tu dah tak sempat kot..kalau Irsyad dah pandai jalan tu bolehlah..Herba Kencana pun dah 2 bulan aku tinggalkan..Buat masa terdekat ni apa yang boleh aku buat ialah :-

1) Berpuasa
2) Tidak makan berat pada waktu malam
3) Kurangkan jumlah pengambilan nasi
4) Minum air masak banyak
5) Kurangkan makanan berminyak +berlemak + minuman bergas
6) Buat senaman aerobik kalau sempat bersama-sama Irsyad..hehehe
7) Senaman ketuk ketampi

Harap-harap hujung bulan ni ada perubahan dengan berat badan aku...2/2/2011 hari tu cek 55.5kg...target aku nak 53 kg pun ok..dan yang paling penting...seluar-seluarku tak ketat lagi.. :)

1 comment:

jiji said...

salam...:)..saya pn tgh berusaha nk diet jgk ni..ssh jgk nk trunkn berat badan..hehe...nway..gud luck ye..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TARIKH HARI INI

Myspace Calendars, Nature Calendars at WishAFriend.com
Daisypath - Personal pictureDaisypath width