Wednesday, March 16, 2011

Menu Nasi Ayam Penyet

Dah lama aku teringin nak merasa makan nasi ayam penyet...kalau nampak iklan kat kedai-kedai mesti aku rasa nak try makan..macamana rupa menu dia..bahan-bahan dia..apa yang dinamakan penyet tu..akhirnya..dapatlah aku makan nasi ayam penyet tanpa dirancang...

Kami tersinggah di kedai Arafat kalau tak silap..iklan nasi ayam penyet memang besar terpampang kat kedai ni..so, nama kedai ni pun aku panggil nasi ayam penyet je lah..Kebetulan aku beli ubat demam irsyad aritu dekat-dekat lunch hour..so, aku dan suami terus singgah makan di situ..

jemput makan semua...

Setelah makanan dihidangkan...jeng-jeng-jeng...oOOOOO macam tu rupanya nasi ayam penyet...dia macam nasi ayam biasa jer..cuma ada tambahan menu sikit..kalau macam kat kedai ni die ada tempe + tauhu + ala-ala sambal belacan..yang lain-lain tu macam biasa salad, tomato..nasi dia kita boleh pilih, nak nasi goreng atau putih...ayam dia pulak ayam berempah..dan lagi satu sup..bagi aku oklah..menyelerakan juga..licin aku makan..hehehe..

So, bolehlah makan lagi lepas ni..sebab best..siapa yang nak try bolehla try..kedai dia sebaris Poliklinik Shifa, Tanjung Malim.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TARIKH HARI INI

Myspace Calendars, Nature Calendars at WishAFriend.com
Daisypath - Personal pictureDaisypath width