Monday, June 27, 2011

Irsyad Demam Lagi dan Lagi

Minggu Lepas adalah minggu kerisauan aku..kerana anakandaku irsyad demam yang kejap datang kejap ok..starting demam dari kampung lagi..then masa datang sini 14 jun aritu pun tengah demam & dah di bawa ke klinik swasta..dah ok lepas tu dalam 2 hari..kemudian 20 jun malam tu badan dia panas..mungkin sebab letih aku bawa dia jalan2 di taman permainan kuarters Instun..nasib baik ada ubat masuk punggung..redalah sikit demam dia..


Ni masa seronok main kat taman dan main basikal abang adam..hehehe


Time siang dia jadi ok & bermain seperti biasa..yang takbestnyer bila aku balik kerja je badan dia semakin panas & letih + merengek jer..kesian betul tengom anak ibu ni..taktaulah kenapa, rindu kat ibu, dah jumpa ibu..rindu kat ayah @ atok kot..ada yang cakap nak beralih bulan & ada gak yang bercakap nak belajar benda baru..takpun sebab nak tumbuh gigi atas..bermacam2 andaian..jadi serabut pun yer gak sebab demam tu datang bila dah nak malam..so aku tak berapa nak tidur dok tuam kepala n badan dia..


Ni time pagi aku nak pergi kerja irsyad tak bangun lagi sebab malam tadi tak lena tidur..aku dok tuam kepala dia je..



So aku akan jadi risau bila balik dari kerja..dahla tinggal aku dengan mak jer..abah dah balik kampung dulu sebab ada urusan lain..kereta pulak problem..sampaikan pada rabu (22 jun) malam tu aku pinjam gak kereta carol (teman sekerja) untuk pergi klinik sebab makin lama makin panas dan ubat punggung tu tinggal 1 jer..demam irsyad ni plus skali sengan perut kembung..doktor di Poliklinik syifa tu suggestkan try gripe water..aku pun memang terlupa dengan gripe water tu..balik dari klinik tu aku pun beli sekali gripe water di farmasi..sampai umah je malam tu aku terus masukkan ubat ikut punggung & bagi gripe water atas nasihat doktor..klepas tu irsyad mula kentut2 & BO 2 kali tu...lega aganyer perut dia time tu..(lupa betul pasal gripe water ni.selalunya memang ada stok dalam peti ais..)..

tapi lega tak sampai situ jer..khamis mlm badan dia panas lagi..aku tunggu pagi jumaat (24 jun) & nekad untuk bawa ke poliklinik slim river untuk ambil darah..risau2 kalau jangkitan @ sbgnya..pagi tu aku pinjam lagi kereta opismate, azahar..nasib baik orang tak ramai..lepas turn irsyad tu, memang peg. perubatan tu suruh ambil darah sebab demam dah hampir seminggu..bila dah cek, result dia ok..alhamdulillah..lega sikit hatiku..


Ni masa irsyad tunggu result darah..tengok tangan dia bertampal tuh..-time ambil darah ni irsyad steady jer..siap tengok jer darah dia mengalir keluar dari jarum tuh..lepas tuh siap sengih-sengih dengan nurse yang cucuk tangan dia tuh..tak sakit agaknya..hehehe..gud boy!


Lepas balik dari klinik tu barulah irsyad tak demam lagi sampai sekarang..dan kebetulan atok irsyad samapi petang tu..bukan main peluk kuat lagi dengan atok..rindu agaknya tu..irsyad..irsyad.. :) dan paling best malam tu genap dia 13 bulan dah start menapak 2 3 langkah..alhamdulillah..harap lepas ni irsyad kena kuat..sebab akan sekejap dok tg malim & sekejap dok kampung..sementara ayah kerja jauh..kalau ibu outstation kenalah irsyad dok kampung yer..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TARIKH HARI INI

Myspace Calendars, Nature Calendars at WishAFriend.com
Daisypath - Personal pictureDaisypath width