Thursday, July 7, 2011

Mutiara Sabah

Lepas maghrib tadi aku pergi ke night market untuk mengambil set mutiara yang aku tempah semalam..aku tambah lagi order 2 set rantai & gelang mutiara untuk anak buah 2 orang..akak ipar aku hantar message petang tadi nak 2 rantai & gelang & brooch berjuntai..hehehe..

setelah di bawa balik ke bilik.
jom kita tengok apa dalam kotak tu...jeng..jeng..jeng...
:.
:.
:.
:.
:.
.
.
.

3 set rantai tu untuk yang kirim kat aku..aku belikan yang terbaik...untuk midah, kak zizah (untuk pika & fin)a..semuanya mutiara air masin..

Sedikit info untuk makluman pembaca blog sekalian dan apa yang aku tahu setelah beberapa hari menilik mutiara di sini :-

*mutiara kat sini ada 2 jenis iaitu mutiara air masin & mutiara air tawar..air masin tu dari laut & tawar tu dari sungai la kot..hehehe

*harga mutiara air masin lebih mahal berbanding mutiara air tawar & kita boleh lihat dari segi bentuknya & kekilatannya..bentuk mutiara air masin bulat cantik & mutiara air tawar bentuk tidak rata

*mutiara air tawar pun ader gred A hingga paling teruk tu dalam bentuk leper macam jagung..ada mutiara air tawar yang cantik tu gred A dan seakan mutiara air masin.

*belilah di night market kerana harga nya jauh lebih murah dari pasar filipina..di pasar filipina, peniaga tak kesah pun kalau kita cancel beli kerana tak dapat murah sebab harga yang diaorg letak memang tinggi giler..dan pelancong asing akan membeli mutiara di situ...dan di situ lebih mendapat tumpuan pelancong.

1 comment:

Ummi Mahmood said...

kait...cantek2...hehe..i like...ko beli jerlah apa yang patut...nanti aku byr...huhu...hari senin aku cuti...kita jumpa selasa depan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TARIKH HARI INI

Myspace Calendars, Nature Calendars at WishAFriend.com
Daisypath - Personal pictureDaisypath width