Monday, August 1, 2011

1 Ramadhan 1432 Hijriah

1st ramadhan tahun ni aku berpuasa di Tg malim...dan mak, abah, irsyad & adik aku pun turut ada sekali...taklah sunyi..semalam pulang ke tg malim singgah ke yat fong..beli susu irsyad..lepas tu ingat nak singgah tf market..tapi tengok kereta penuh sampai ke luar pagar..jenuh nak bayar & beratur di kaunter nanti..semua orang keluar petang semalam menghurungi kedai2..untung besar tf semalam..last2 pusing balik & beli bahan2 masak di kedai ane jer..huhuhu..lauk pauk mentah dah ader..cuma bahan2 nak masak jer takder..almaklumlah tak selalu masak..yang ada pun dah kering..hehehe..

Start 1 ramadhan & start pg td..aku nak try control makan & makan yang yang berzat & menambah tenaga sahaja..yang penting aku ambil sebiji VCO (sempat promote lagi tu..) untuk kekalkan tenaga..almaklumlah irsyad ada kat rumah..memang berpeluh dibuatnya..nasib baik pagi tadi dia tak kacau sahur..penat agaknya tu malam tadi tidur lewat..



Irsyad bersama kakak2 & abang sepupunya
adam*fika*irsyad*fina

Masuk jer ramadhan ni automatik fikir pasal persediaan raya (tapi sebelum masuk ramadhan dah pikir & beli dah)..baju raya dah tempah..tapi bayar belum..tinggal beli kuih raya & baju raya tshirt untuk ayah & irsyad...hmm..tak sabarnya tunggu ayah irsyad balik..duit raya dah simpan siap2..guna balik duit raya irsyad yang tahun lepas2 sebab baru2 lagi..(tapi duit raya irsyad dulu ibu dah simpan :) )..lepas tu kalau beli barang2 & dapat duit baru automatik aku akan asingkan untuk jadikan sebagai duit raya..so, tahun ni tak yah tukar duit raya..hehehe..paling sakan tahun ni irsyadlah..baju melayu jer dah ada 5 pasang..aku beli satu..nenek buatkan satu..paklong belikan satu..tok alang buatkan satu..dan tok alang bagi lagi satu sebab anak dia dah xmuat..hehehe..nak beli kasut baru..stokin baru..seluar baru...ibu tak kesah pun (mane boleh tak kesah..)..asalkan irsyad bergaya..

*klik di sini untuk mengetahui jadual waktu imsak & berbuka puasa tahun 1432 H bagi negeri perak..khususnya zon tapah, slim river & tanjung malim...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TARIKH HARI INI

Myspace Calendars, Nature Calendars at WishAFriend.com
Daisypath - Personal pictureDaisypath width