Thursday, August 11, 2011

Tadarus Al-Quran

Biasanya bulan ramadhan ni orang akan berkejaran nak khatam Al-Quran..tak ketinggalan aku yang memang nak habiskan bacaan ayat Al-Quran...tapi tak pernah pun habis..selalunya terkandas ditengah jalan..sekarang ni pun baru je juzuk 4..huhuhu..memang ada harapan untuk terkandas di tengah jalan lagi..sebab..dengan fikir nak tidurnya..fikir nak berfesbuk..nak berblog...biasalah baca sorang2 ikut suka kita nak baca time bila...lepas tu baca main laju jer..syok sendiri..hukum2 tajwid kadang-kadang dah tak perasan sebab xder siapa nak semak....

Jadi....aku cuba join satu group tadarus INSTUN..diaorang dah buat start dari awal ramadhan dan aku baru je join hari ni..sebab baru tahu semalam..dan yang lagi best buat di bilik meeting bawah opis aku jer..kalau buat kat surau aku berkira2 juga nak join..malas betul aku ni...start je mula baca tadi aku nervous lah gak..lama tak baca depan org ramai..banyak gak bacaan yang salah..lebih2 lagi hukum tajwid..mane yang kena baca dengung banyak yang aku tak dengungkan..bunyi huruf pun kena tegur juga sebutan "kha"..."qof"..rupanya banyak lagi kelemahan aku dalam mengaji Al-Quran..dan aku kena tengok2 balik hukum tajwid sebab banyak dah lupa..adusss..

Aku klik sini untuk --> panduan hukum tajwid



Apa yang aku harap lepas ni aku akan aware pasal hukum tajwid ni..dan berharap dengan join group tadarus ni aku dapat khatam dan pelajari cara-cara bacaan dengan hukum tajwid yang betul..insya'Allah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TARIKH HARI INI

Myspace Calendars, Nature Calendars at WishAFriend.com
Daisypath - Personal pictureDaisypath width