Monday, September 12, 2011

Irsyad Datang..

Sabtu & ahad Irsyad ada di rumah..sekejap jer..tapi oklah dapat lepaskan rindu..tenkiu kepada atok & nenek irsyad sebab bawa irsyad ke sini...sampai2 je terus melekap kat badan aku..rindu kot..dia pun nampak xsihat..sebab baru baik demam + batuk + selsema..siannya..lepas tu cium2 aku..peluk sangat kuat..sian anak ibu ni..

Sebenarnya...irsyad boleh datang ke sini sebab bawa sekali sepupu aku & famili paknjang untuk sambung semester baru di UPSI..2 kereta..tapi paknjang aku ada 2 perkra nak settle..satu, hantar anak sulong ke UPSI..dua, anak kedua nak p india n flight hari ahad malam..so, paknjang n famili tak jadi tidur rumah aku..die tidur rumah adik iparnya di Nilai...lepas makan2 hari sabtu hari tu terus balik ke Nilai...sepupu aku (anak paknjang yang sulong) tu kami yang hantar semalam...

Aku aderla masak2 sikit sabtu hari tu..aku buat lontong, sambal kacang & rendang..kemudian aku bakar satay dalam oven..hehehe..1st time aku masak sambal kacang & rendang..selalu tolong mak masak gitu-gitu jer..tapi kali ni 100% aku buat..banggala konon..x best sangat pun..hehehe..

Irsyad semakin lasak..semalam bawa pergi jalan2 tanjung malim tak mau dah orang dukung dia...meronta2 nak jalan sendiri..masa emak aku nak beli kasut dia pun sebok turunkan kasut nak pakai..nasib baik aku tak terbelikan untuk dia..abah aku dah bising kasut dia dah banyak dalam kereta..tapi yang irsyad selalu pakai satu je tu ..selipar cenonet dia..


kalau kat kedai makan tu apa yang kita makan semua dia nak..kalau tak dapat menjerit satu alam..aduhai anak bujang ni...

Semalam masa hantar sepupu aku kat kolej UPSI dia pun sebok nak hantar barang..bila time panjat tangga die xnak orang dukung..ish3..lambat pulak tuh..hehehe..turun tangga pun sama..kecoh mulut dia time naik & turun tangga..irsyad..irsyad..ape pun ibu jumpa irsyad lagi jumaat ni...yabedabeduu...



*Selit citer pasal ayah irsyad pulak..ayah tengah panjat gunung kinabalu bermula hari ini...harap semuanya selamat.. =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TARIKH HARI INI

Myspace Calendars, Nature Calendars at WishAFriend.com
Daisypath - Personal pictureDaisypath width