Friday, December 30, 2011

2011 Berakhir

Tinggal esok je tahun 2011...lepas tu dah nak masuk tahun 2012...apa yang berlaku dalam tahun 2011 dalam hidup korang?..banyak kenangan manis?pahit?..mungkin 2011 memberi makna kepada sesorang..seperti menuju ke alam perkahwinan..pertunangan..deliver baby..pergi haji...dan sebagainya...kalau ada yang pahit tak maulah tulis kat sini...banyak gak tarikh2 yang cantik pada tahun 2011 ni..1/1/11, 1/11/11, 11/1/11, 11/11/11..sbb semuanya 1...siapa yang bertuah dapatlah dia simpankan kenangan pada tarikh2 tersebut...

Bagi aku tahun 2011 sedikit sebanyak mengubah kehidupan aku sebagai isteri & ibu kepada seorang anak..still lagi duduk berjauhan dengan suami..dan semakin jauh bila masuk tahun 2011..dari KL-Tg Malim ke Sabah-Tg Malim..since ktorang berkahwin tak pernah lagi tinggal bersama..irsyad pula tinggal dengan mak abah di kampung since umur 10 bulan...sekarang dah 1 tahun 7 bulan..hampir setahun...dari tak pandai berjalan dah berlari2 tinggal dengan atuk & neneknya..alhamdulillah dapat juga aku menjenguknya dan melihat sendiri proses tumbesaran irsyad...kesian ayahnya yang banyak tertinggal..almaklumlah balik pun sebulan sekali..dalam pada masa ni aku berkira2 nak bawa irsyad tinggal bersama..dah ajar sikit2 irsyad duduk diam bila aku tengah driving..

Dari segi kerja..bagi aku tak banyak perubahan..cuma 2011 aku kehilangan sahabat2 yang best..dan mungkin akan berlaku lagi pada tahun depan..biasalah..job rotation & pertukaran tempat kerja & kenaikan pangkat ni memang perlu untuk meningkatkan lagi produktiviti & kualiti jabatan..skema pulak ayat aku nih..mungkin nasib aku pun sama macam sahabat2 yang dah pergi dari sini..tak siapa yang tahu..hanya kroni2 tertinggi yang mengatur strategi masing2..kami hanyalah "yang menurut perintah" aje...

Pasal sambung belajar..angan dah ada..tapi tak taulah bila..bila dengar taklimat terus cancel sebab masa, waktu & keadaan mengekang untuk aku sambung belajar sekarang ni...

Apa yang aku harap pada tahun 2012?? Aku berharap sangat2 yang aku dapat tinggal bersama dengan suami & anakku..itu yang utama..harap2lah ada perubahan..harap usaha aku & suamiku itu berhasil..dan berharap 2012 akan memberi lebih banyak kenangan manis dalam hidupku...dari segi kerja, insya'Allah selagi tiada apa halangan, aku akan terus bekerja di sini..tempat kerja yang aman damai...kalau ada peluang untuk aku sambung belajar, aku akan usahakan...

....happy family....

Psssssstt...pada 12.00 tgh mlm 31/12/2011 nanti korang jangan masuk toilet tau!!

nak tau sebab ape? sebabnya...

.

.

.

.

.

.

.

.

korang akan keluar tahun depannnnn!!!!

hehehe

tu lawak dr suami aku..huhu..masa dia cakap tu berdebar gak aku..bunyi mcm suspen jer...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TARIKH HARI INI

Myspace Calendars, Nature Calendars at WishAFriend.com
Daisypath - Personal pictureDaisypath width