Tuesday, December 13, 2011

Ayah, Ibu & Irsyad Bersama

Gambar2 dalam entry ni start dari aku cuti seminggu last week..untuk kenangan..

4.12.11 : gambar ni di kfc TBS nak hantar sepupu balik..lepas habis majlis pertunangan adik aku, aku bw irsyad balik tg malim sbb nak bawa jumpa ayah....adik aku & sepupu teman..

di TBS..besar gak kawasan ni..irsyad dah start x berapa sihat masa ni..jangkit aku..panas dalam yang keluar tahi mata tu..


dak tecik tu kalau demam tak kuat masih lagi aktif..tengok nak berjalan..taknak berdukung..lepas tu ikut dia je nak jalan..(dia nak jalan atas line kuning je)..

naik turun eskelator pun meronta2 minta dilepaskan..nak jejak tangga bergerak tu sendiri..hehehe

aku stay rumah adik dulu di saujana putra ahad tu..malam tu badan irsyad makin panas dan bawa g klinik..5.12.11 baru aku balik tg malim dengan irsyad, adik & sepupuku..


6.12.11 : masa tunggu ayah irsyad di komuter tg malim..irsyad sangat eksited tengok train..kecoh mulut dia..suara dia je bergema kat situ..bila nampak ayah dah turun train, dia beriya ajak pergi tempat ayah dia..(kenal gak anak aku kat ayah dia wpun sebulan tak jumpa)..dah besar dah..samapi2 je terus angkat tangan pada ayah nak berdukung...rindu benar agaknya..



ni masa dah jumpa ayah..ayah ajak minum dulu..sukanya dua beranak ni..



ayah & irsyad


7.12.11 : ikutkan nak balik kampung hari tu..tapi ayah irsyad tak puas lagi dok rumah sendiri..almaklumlah kalau balik pun terus direct ke kampung..jarang blk tg malim & kami balik esoknya..bila ada ayah irsyad sonanglah minta tolong pasangkan langsir..hehehe..nasib baik tinggi..kalau tak tak tau nak suruh siapa..


tengok dak tecik tu..dah pandai posing..bila org cakap "irsyad ambil gambar", dia outomatik terdiam & pandang camera..lepas tu mata je bergolek2 kanan kiri..hehehe


time ni dia pun sebok nak tolong pasang langsir..nak panjat..main2 bawah langsir tu...


8.12.11 : ktorg bersiap untuk balik ke kampung..tapi posing jap sebelum masuk kereta..



irsyad dah tak sabar nak masuk dalam kereta..ibu & ayah nak posing lagi..(oh..aku yang kelihatan gemukss)



pun dah tak sabar & ibu ayah masih nak posing lagi..


ayah. irsyad & ibu


singgah library INSTUN jap sebab ayah nak cari sesuatu guna internet..di kuarters tak dapat wifi..3g pun amatlah slow..huhu



keluar dari library ibu ajak bergambar kejap..tengok tu terus dia terdiam statik..hehehe


tengok mata dia..badan statik..tapi mata je ke kiri..hehehe


ni baru pandai tengok camera..


singgah di rnr dengkil..makan soto & bakso..inilah adik & sepupu aku yang teman datang tg malim..


ni singgah jap di petronas rnr seremban utk solat..irsyad bila dapat stereng memang susah lah nak lepaskan...

kami sampai kampung lebih kurang dekat2 asar..esoknya 9.12.11 kami pulang ke kampung ayah pula di keratong..ada famili adik ipar aku..dapatlah tgk baby baru..

nama saya muhammad rayyan alexender...boleh tahan nama dak tecik ni..baru masuk 2 bulan...hehehe

10.12.11 : kami pulang ke labis semula..sebab esoknya 11.12.11 ayah irsyad dah nak balik ke KK..kejap jer rasanya..


11.12.11 : masa nak balik nasib baik irsyad tidur..kuranglah sikit rs sedih..kalau tak pilu rasanya tengok dia nangis nak ikut..gambar kat atas tu kat area nilai..en abg ajak makan kat situ sbb sebelum ni kalau balik je mesti mkn McD..so dia nak makan nasi pula..tapi aku ajak singgah kedai aiskrim ni kejap..


aku tengah ambil order..rasa terliur gak tengok gambar..nampak eksklusif..ada wifi..tapi aku tersalah pilih kot..red bean ice cream..aku tengok takder pun coklat..so memangla tak best..standard harga dia RM7.90 satu mangkuk..semua jenis makanan ada..lepas tu singgah jap kedai carpet kat sebelah tu..cuci mata tengok harga jer..boleh tahanla...bila agaknya aku nak beli carpet baru ni...nak bawa tak muat kereta..hohoho...


dah sampai parking LCCT kami posing dulu...


dan posing lagi...


dan akhirnya...tatata...jaga diri memolek...makan banyak sikit..ingat ibu selalu...

.

.


sat jer kan..the end

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TARIKH HARI INI

Myspace Calendars, Nature Calendars at WishAFriend.com
Daisypath - Personal pictureDaisypath width