Friday, January 6, 2012

Dilema

Camne nak mula cerita ye...

terdetik selepas sahabat dari JUPEM HQ kol..Puan Nawi..dari seksyen EP..

1st call tu terputus..then aku fikir..Nawi kol sebab ape yer??

mayb pasal en abg aku kot...sbb haritu try apply kerja di office suami dia..

then aku terfikir gak pasal sebelum ni dia ada ajak join masuk seksyen EP...hehehe..

Then aku call dia balik..sah jangkaan tu..1st thing yang dia tanya,

"suami faizah dah kena panggil interview?"

aku terlupa nak bgtau yang bos kepada company suami dia tu ada call & tanya macam ala2 interview n kalau dipanggil kerja dia tanya berapa bulan?...

dia pun cakap try apply kerja lain juga..ada gak apply kerja2 lain tapi..itu tak pasti dapat sebab umur pun dah 30!..tua dah rupanya..hehehe


dan...2nd thing yg dia bgtau..."seksyen EP ni ada 1 tempat kosong...sebab sorang yang jaga bahagian darat naik pangkat.." hehehe..berdebar aku tau..."just nak bgtau kalau nak tranfer KL seksyen EP ni ada kosong"...

aku just bgtau dia balik.."kalau suami dapat kerja KL mungkin baru terfikir nak apply ke sane"..dan b4 ni pun aku memang dah plan dengan husband..kalau betul2 nak dok sama..if dia dapat kerja KL, aku transfer KL..kalau dapat JB, aku transfer JB...just planning jer...

kalau ke JUPEM KL tu xkisahlah seksyen mane as long as aku boleh belajar + bkerja dgn happy + bergumbira dgn famili....tapilah kan..kalaulah ke seksyen EP tu..debaran jantung aku memanglah sangat laju..mane taknya..aku tengok Puan nawi tu bizi sokmo...meeting sano sini..dan PnP yang duduk di situ memang terserlah kebiziannya...


Misallah aku kena dihantar ke sana...memang cara kerja aku automatik bertukar 270 darjah..fuhhh...sebab kena study dari awal..sebab ilmu2 sempadan ni cetek..hmm...apapun terima kasih pada Nawi sebab bgtau info pasal kekosongan tu...dan tolong bg adress office husband dia untuk suamiku cari kegheja....


Kadang2..sayang pulak nak dia tinggalkan kerja dia sekarang..impiannya nak dia sambung master & apply lecturer universiti..tapi kenalah tabah menunggu..tapi minta dia aplly master area2 semenanjung best sikit...adush...semuanya kena bersabar...sungguh dalam dilemma episod drama kali ini..huhuhu...kita tunggu dan lihat episod seterusnya...jeng!jeng!


semuanya pasal kegheja.... :')

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TARIKH HARI INI

Myspace Calendars, Nature Calendars at WishAFriend.com
Daisypath - Personal pictureDaisypath width