Tuesday, February 21, 2012

Bawa Irsyad ke Taska INSTUN

Petang semalam lepas balik kerja aku bawa Irsyad jap ke Taska INSTUN...mula2 takut2 gak dia..terpeluk2 aku..tapi tangan tunjuk2 barang2 permainan kat dalam tu..mula2 cuit2 sikit..takut2..lepas tu terus nak naik..kuda mainan, rumah kecil..gelongsor..ada ramai lagi kanak2 yang tak balik lagi..so die agak segan2 jugalah..ada ummi & mama..pengasuh di Taska tu..


Lama2 duduk situ dia mula beranikan diri masuk dalam rumah mainan tu..lepas tu nak naik kuda mainan..pada suatu sudut tu ada motor mainan kecil..die tunjuk2 "tu..tu..." maksudnya dia nak naiklah motor tu...jadi dia mainlah motor tu sambil mata dia mngawasi aku...

lepas budak2 semua dah balik aku pun ajak dia balik..sebab pengasuh tu pun dh nak balik..tapi die heret motor tu sampai ke pintu..puas aku halang dia bawa sampai ke luar..ish..ish..dak irsyad ni..memang dia nak bawa balik motor tu..aku terus angkat & dukung dia bawa balik..sampai umah mengamuk...aduhai..

malam tu aku ceritalah kat abah aku pasal irsyad..abah cakap memang macam tu sekarang ni..barang mainan anak jiran2 kat kampung semua die nak bawa balik..tapi die punya lokek..patutlah banyak bajak2 & lori2 lama kat rumah di kampung tu..irsyad..irsyad..macamana ni...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TARIKH HARI INI

Myspace Calendars, Nature Calendars at WishAFriend.com
Daisypath - Personal pictureDaisypath width