Thursday, May 3, 2012

16 minggu

Hari ni dah masuk minggu ke 16..dah 4 bulan dah kandungan ni...perut pun dah agak membesar & dah start pakai seluar ibu2 mengandung..alhamdulillah..dah tak mabuk lagi..start bawa irsyad tinggal bersama aku dah tak mabuk dah..kiranya masuk minggu ke 14 mabuk sudah tiada...alhamdulillah...bila dah sibuk dengan irsyad kadang2 aku terlupa yang aku mengandung..cuma bila dah termengah2 baru aku teringat...aduhai...letih juga melayan anak bujang sorang yang macam lasak..kejap2 macam ngengade terlebih...kejap2 ganas terlebih...takpelah..asalkan bersama dengan ibu dan teman ibu kat sini...

Irsyad pun dah masuk 3 minggu tinggal di taska...alhamdulillah..semuanya ok...cuma biasalah duduk taska bila sorang dah demam ke selsema ke mudahla berjangkit..sekarang dah tinggal selsema & batuk2..setiap kali nak pergi taska mesti menangis...daripada dalam rumah cakap "Tak..tak..tak.."maksudnya tak nak g taska..."abu..abu.."maksudnya nak ke kereta ibu...mula2 sayu gak..lama2 terpaksa buat hati kering..sebab bila dah masuk taska dia diam..cuma masa nak masuk pintu tu meronta2 taknak masuk...

Seyelah irsyad tinggal dengan aku..rasa hepi sikit hati aku walaupun ada sedikit kerisauan...sebab aku hanya dengan irsyad...kalau ada emergency ke..?harap2 dijauhkanlah...cepatlah ayah irsyad dapat keje sini...paling risau bila memandu bersama irsyad..macam balik ke Tg Malim tempohari ada la sedikit cuak..kejap2 tarik2 aku..kalau aku marah suruh duduk diam dia tarik tudung aku...aduhai...tak tenteram nak memandu..lepas tu nak teran berak mesti nak pegang aku...tabah jelah..time nak angkat barang pulak pun jenuh bila berdua je dengan irsyad...kena hantar dia naik rumah dulu..pujuk2 suruh tunggu dalam rumah barulah turun ambil barang...hmm...macam tulah..yang penting aku kena kuat semangat..fuhh..

Checkup hari tu HB aku menurun giler..10.9..berat makin turun..57.5kg..kena checkup lagi minggu depan..nak pantau berat...huhuhu...harini aku start makan IBERET FOLIC..sbb nurse kata obimin tak kuat sangat...harga pun boleh tahan IBERET FOLIC tu..30 biji = RM30..kalau obimin 100 biji =RM30...telan ajelah..asalkan HB naik lepas ni...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TARIKH HARI INI

Myspace Calendars, Nature Calendars at WishAFriend.com
Daisypath - Personal pictureDaisypath width