Friday, September 14, 2012

Info Checkup Antenatal

Rabu haritu aku buat checkup macam biasa..start 7 bln ke atas selang 2 minggu kenalah buat checkup...yg buat berdebar ialah berat & HB..biasalah berat time naik raya ni kompom naik mendadak...HB kalau ikut masa pregnant irsyad dulu dah last2 baru ok...so result Rabu lepas...35 minggu..

aku yang semakin kembang..

berat = 65kg (naik 2 kg dlm 2 minggu)
Hb = 11.1 (naik 0.1 je walaupun mkn iberec folic)..huhu
tekanan darah = ok
urin = ok
jantung baby = ok

Checkup lagi sekali pada 26hb di klinik behrang..& appoinment bersama doktor tg malim & last scan pada 24hb...harap2 time tu en abg dapat temankan..den dah tersangatlah tak larat nak bergerak sana sini...keluar tg malim pun terpaksa..nak suruh siapa lagi untuk beli barang2 rumah..huhu...

pesanan untuk baby,"baby keluar time ayah dah ada di sisi ibu yer, ibu suka tengok baby bergolek2 dalam perut..tapi jagan tendang kuat sangat, susah ibu nak bergerak..huhu"

abg irsyad pulak kalau aku tunjuk perut aku bergerak die tunjuk penumbuk dia..risau pulak aku...mula2 dulu die macam teruja..xtaulah lama2 die boleh kata, "buk leh?" (tumbuk boleh?) ish3...senak perut ibu nak oi..sekarang ni pun manja die lain macam...sebab aku pun manjakan die..yelah xlama lagi aku nak berkepit dgn baby dengan xlarat lg nak bgn uruskan dia..time skang ni aku manjakan die lelebih sikit...

icad & cik nana



yang syoknyer sekarang dah pandailah cakap 3, 4 patah..bangun pagi je terus ajak aku keluar tgk tv..,"abu jom ngok wi" (ibu jom tengok tv)..pagi2 dah ajak tgk cerita baby tv dia tu...kalau pagi2 nak hantar pergi umah ummi dia start lah die tunjuk arah jalan suruh keluar dulu.."nanak ammi, bli air" (tak nak g umah ummi..nak beli air"...cuma kalau time dia marah tu xtaulah kadang2 bahasa jepun yang keluar..hehehe...cik nana dielah slalu kena bebel..nana (adik aku tu) suka melayan n menyakat dia...nanti dia marahla,"anana bok, xyeh air" (cik nan sebok, tak boleh air)..hehehe..xtaulah adik dia keluar nanti..mesti die buat macam anak buah aku ieman dulu...susu ieman die minum..bantal ieman die tarik...tempat baring ieman die yang baring..adudui....dah melalut citer pasal irsyad je ni...hmm aku xsabar nak cuti....xlarat nak jalan dah...kuatkanlah semangatku Ya Allah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TARIKH HARI INI

Myspace Calendars, Nature Calendars at WishAFriend.com
Daisypath - Personal pictureDaisypath width