Thursday, September 6, 2012

Seminar Kesedaran Pemetaan Utiliti 2012

Cerita ni dah basi sebab bulan Julai punya cerita...tapi apepun nak stori mori gak..takpanjang sgt storinyer sebab byk tepek gambar jer..

Biasanya setiap tahun Bahagian Tanah yang akan buat Seminar..tapi tahun ni Dato' Pengarah nak Bahagian Ukur & Pemetaan yang handle seminar...oleh itu..tajuk yang paling latest & terkini semestinya berkenaan Pemetaan Utiliti (pemetaan bawah tanah)..oleh itu Bahagian Ukurlah yang jadi tuan rumah & AJK2 penting untuk melaksanakan seminar ini..

masa ni aku handle bab promosi & hebahan..tapi terbuat gak bab2 jemputan kerana masa tu ramai AJK2 yg tiada..sebuk..& macam2 lagi..so kerja di awalnya agak bercampur aduk..hehehe

tapi alhamdulillah dah settle dgn jayanya seminar ini..pada hari kejadian aku diberikan tugas sebagai usherer Dato' Pengarah..terkejut aku dpt tugas usherer..tp layan ajelah..bukan ape..perutku yang memboyot 6 bulan lebih macam xsesuai pegang tugas tu nak iringi VIP kesane sini...dan pada hari kejadian juga aku jadi bidan terjun untuk beri penerangan mewakili pameran booth INSTUN kepada Timbalan Menteri NRE..Tan Sri Datuk Seri Panglima Joseph Kurup....berdebar gak sebab tak buat apa2 preparation..tapi hentam sajelah sebab geng2 pemetaan lama & yg paling otai bab2 pemetaan utiliti dah bertukar ke JUPEM negeri..tinggallah aku seorang saki baki yang ada..huhu..



 acara dimulakan dengan bacaan doa

barisan VIP & pembentang kertas kerja dari DBKL, Jalal Johari Consultant, UKM, Equarater & JUPEM..

 Tiba acara melawat booth oleh VIP.."apa aku nak cakap nih..."

 "nama alat ni..bla..bla..bla..." inilah GPR kawan2 semua...Ground Penetrating Radar..Tan Sri boleh buat lawak ini mesin rumput ke?..hehehe

Time ni contro macho sebab rasa macam semua tgk muka aku..ntah2 terherot2 mulut aku bercakap..

Sr Ahmad Fauzi (Timbalan KPUP 1 JUPEM  seakan menjeling..." betul ke penerangan dia ni?..hehehe

 "bilalah nak abes ni..."

sesekali Dato' Pengarah INSTUN mencelah..

 "bla..bla..bla..."




 ok..ini alat PCL (Pipe & Cable Locater)

Sr Ahmad Fauzi pun join bg penerangan pada Tan Sri...

antara barisan urusetia...

Berakhirlah seminar pada hari tersebut dengan jayanya..bagi akulah...hotelnya cantik..bilik pun best wpun aku tak stay..tumpang solat bilik Alifah jap..paling kesian kawan aku Humidah pening & terbaring pada hari kejadian...langsung xleh bangun..syabas diucapkan kepada barisan urusetia terutama pihak Pentadbiran dalam menguruskan segala hal... :)

1 comment:

Raden Allya Kay said...

harap2 tahun ni ka'it dapat APC, amin... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TARIKH HARI INI

Myspace Calendars, Nature Calendars at WishAFriend.com
Daisypath - Personal pictureDaisypath width