Sunday, September 9, 2012

Sudah 34 minggu...42 days 2 go..go..go..

Berat betul kaki nak melangkah ke mana-mana..tapi dilayankan juga...dah 8 bulan lebih aku ni...tapi aku memang dah tak larat..kagum tgk orang yang 8 bulan tapi masih aktif kesana sini...sama je aku pregnantkan irsyad dulu..dah besar sikit perut memang tak larat..mungkin sebab baby kat dalam perut ni dah kebawah sangat kot...mana-mana aku pergi semua tegur..perut dah ke bawah tu..dah tak lama tu..cuak gak aku dengar..dari bulan puasa kalau aku jumpa orang yang berumur sikit akan terkeluarlah ayat tu.."nampak perut dah ke bawah"..huhuhu...harap2 baby ni keluar sempatlah ayahnya ada..

sekarang ayahnya settlekan job di Miri..continue kerja yang tertangguh sebelum raya hari tu...aku tak tercerita lagi yang ayah irsyad dah tak kerja di Sabah..dah berhenti..?? sekarang kerja di KL..kerja company offshore macam sebelum ni...nanti rajin aku ceritalah lelebih kat sini..sekarang nak stori mori pasal kandungan aku...malam2 tidur pun dah tak lena..adudui...nasib baik irsyad dah tak gatal2 lagi..tidur pun dah agak nyenyak..minum susu pun kadang2 sekali dan kadang xminta pun...jadi kencing malam pun tak tembus dah...cuma aku je kerap bangun utk pergi buang air..huhu..kadang2 kaki krem..kalau ada cek abg leh tolong urutkan urat yang tergeliat tu..ni sorang2 usap sendirilah urat yang bersimpul tu..huhuhu..harap2 job en abg tu habis 2 minggu...jgnlah delay2...berdebarnyer..tapi nasib baik makabah nak dtg..lega sikit hati den..

Disebabkan kandungan ni dah kebawah, sangatlah kerap aku g buang air..kalau tak buang mmg amat xselesa...kalau pergi tg malim walaupun kejap mesti dok singgak Petronaslah..Billionlah..masjid behrang 2020 untuk buang dulu..huhu..tabah jelah..tinggal beberapa hari je lagi ni..aku mungkin start cuti hujung bulan 9..kira bulan oktober aku dh kat kampunglah..plan aku je ni..walaupun due date bersalin 19.10.2012..tapi aku dapat rasakan macam awal aku nak bersalin..mcm bersalinkan irsyad dulu...aku apply cuti bersalin 3 bulan kot..puas hati..dpt breastfeeding dgn puasnyer..breatpump aku xcek lagi..harap2 suctionnya masih aku..dh lewat nak buat maintenance sbb lupa nak bw balik sini..dah berapa miss B guna breaspump aku start dari aku, akak ipar, cousin aku, adik aku..dan aku semula...hehehe...barang2 semua aku dah prepare..tak byk yg aku beli sbb brg2 irsyad & anak adik aku ada lagi..byk pula berceloteh pagi ni..bosan minggu ni..ramai yang xde..kalau ikutkan seksyen aku kursus alat GPR di Gambang..aku tarik diri sbb keadaan aku yang mcm ni mmg xlarat dahlah nak turun site sane sini....oklah stop sini jap..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TARIKH HARI INI

Myspace Calendars, Nature Calendars at WishAFriend.com
Daisypath - Personal pictureDaisypath width